Monday, October 12, 2009

Kupuji ojetý automobil vhodný pro náročného studenta - 1. díl

Je to již čtvrt roku, co jsem překročil hranici plnoletosti a dva dny poté udělal řidičák. Samozřejmě na první pokus, né asi! :D Nyní je jasné, že se začínám poohlížet po nějakém tom autě. Penízky přibývají, tak již mohu uvažovat v reálných číslech :-) A proto píši tenhle seriál. Auto si hodlám koupit do půl roku, protože chci pořádně promyslet všechny vyrianty, které připadají v úvahu. Dnes Vás seznámím zhruba s tím, jaké auto si představuji.

Protože jezdím velice často pryč na víkendové/týdnové akce a vozím hodně lidí, nebo jsem vožen, rozhodně si představuji nějaké prostornější auto, ve variantě kombi. To znanméná, že ať už to bude Škoda Octavia, Opel Vectra, Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Toyota Camry nebo nějaká Audina, určitě se budu zajímat výhradně o verze kombíků. Do sedanu prostě 5 lidí s věcma nedostanu. A při představě že jedu na hory a mám rakev naplněnou kromě lyžemi, běžkami a snowboardy ještě třeba botami, zvedá se mi z toho kufr.

V úvahu připadají, jak jsem již sepsal, tato auta:

  • Opel Vectra 
  • Ford Mondeo 
  • Volkswagen Passat 
  • Toyota Camry 
  • Audi, např. A4 
Upřímě největším favoritem je pro mě Volkswagen Passat s rokem výroby min. 2001 a max. 2006. Ty nové nechutné lakýrky se mi opravdu nelíbí. Volkswageny jsou zkrátka spolehlivá auta. Motor najede přes 400 tisíc a neřekne ani popel. To je jeden z důvodu, proč je ojetý Volkswagen dobré řešení. pokud se budete ke starému pánovi chovat slušně, luxusně a spolehlivě vás za to povozí a nebude to ani tolik stát.

Myslím si, že moje první auto nesmí stát více, jak 100 000 papírů. (rozuměj sto tisíc korun, pozn. red.) Je to taková suma akortá. A odtud se dostáváme k další otázce, koupit ojeté auto u nás, nebo u sousedů v německu?

    • výhody a nevýhody dovozu ojetiny z německa
      • + auta josu po Němcích ve skvělém stavu
      • + skvělé ceny
      • + do některých měst v německu nesmí auata starší než 10 let, takže se jich němci rádi zbavují
      • - hodně papírování
      • - musíte si pro auto dojet

    • výhody a nevýhody koupě v českém bazaru
      • + pro auto nemusíte daleko
      • + můžete se vydat do více bazarů i nněkolikrát a nezabere to tolik času
      • + domluva rodným jazykem
      • + méně papírování
      • - vyžší cena než u aut z Německa
      • - řádově horší stav -> češi se prostě k autům neumějí chovat

Dále se rozhoduji, na jaký typ paliva chci jezdit. Pokud by se jednalo o souboj mezi benzínem a naftou, jasně vede nafta.Ale mě začíná lákat plyn, neboli LPG. Jezdit se stejným výkonem jenom za kačku na kilák? To mi přijde velmi solidní. Ale mám trochu nedůvěru k plynu, takže tu možnost jen zvažuji.

Tak tohle je souhrn otázek, které momentálně řeším. :-) Pokud máte nějaký poznatek, nebojte se mi jej sdělit do komentáře. Za rady budu jedině rád. Těšte se na další díl tohoto miniseriálu, který bude více do hloubky o tom, co od auta přesně čekám.

No comments:

Post a Comment